søndag 17. februar 2008

Livstegn

Nå er vi i Antsirabe fordi vi har vært med å Misjonsmøte her. Det har vært kjekt, mest fordi vi har sluppet to undervisningsdager (hihi). Er ganske lei av å undervise i engelsk nå (ikke at jeg noen gang har likt det så veldig). På mandag og tirsdag underviser vi på SFM, lærerskolen der vi bor. På onsdagen er vi på en barneskole ca to mil fra Fandriana. Der har jeg en klasse på rundt femti elever som ikke har lært å være rolige når andre snakker. Og på torsdagen sykler jeg og Ingrid i tre kvarter til en liten skole der vi underviser sammen. Torsdags kveld ferier vi som regel med en film.


For noen uker siden kom en av lærerne på SFM til oss med en liten kattepus til oss. Det er ganske søt. Vi har kalt den 'Volamena' som betyr gull, siden den har oransj pels.


Sist helg kom Ola, Marita og Daniel til Fandriana for å feire at jeg trådde inn i de voksnes rekker, det var veldig kjekt. En annen ting som er kjekk er at det har regnet så mye i det siste at det er strøm nesten hele døgnet! Dermed fungerer kjøleskapet og vi kan lagre mat og slipper å gå til markedet her dag.


Hvis alt går etter planen reiser vi tibake til Fandriana på mandag. Da har vi bare fire uker igjen før påskeferien. Da skal vi til sør-øst kysten til Farafangana for å se hjembyen til doktor Daniel. Etter påske skal vi til Mahajanga å være med på misjonsskuta Shalom. Etter det har vi noen dager igjen i hoverdstaden før vi reiser hjem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, nå sende eg nettopp ein mail og hadde ikkje sjekka bloggen først. Var ingenting på laurdag nemleg...Godt du ikkje har tenkt å bli lærar då når du allerede er litt lei det. Håpar resten av tida går greit, kan jo gleda deg til fleire dagar med meir ferieliknande tilstander mot slutten av madagaskartida. Knob frå na mor igjen.

Anonym sa...

Hei, nå sende eg nettopp ein mail og hadde ikkje sjekka bloggen først. Var ingenting på laurdag nemleg...Godt du ikkje har tenkt å bli lærar då når du allerede er litt lei det. Håpar resten av tida går greit, kan jo gleda deg til fleire dagar med meir ferieliknande tilstander mot slutten av madagaskartida. Knob frå na mor igjen.

Anonym sa...

Hei igjen!
Eg e amatør vett du, dobbeltklikke på alt, og får 2 like kommentarer. Fine kattunge! I mårå reise me til Vågslid, og torsdag videre t tante Kjellaug. Knib igjen frå na mor.

Hei!Lena her:)
Søde kattunge, eg kjenne mg igjen i d me loppene.